fbpx
Strona głównaArchiwumDwie polskie firmy jako pierwsze w Europie testują największą elektryczną ciężarówkę

Dwie polskie firmy jako pierwsze w Europie testują największą elektryczną ciężarówkę

-

W kontekście walki ze smogiem oraz dbałości o środowisko naturalne, w którym przyszło nam żyć, coraz częściej słyszymy o elektromobilności. To pojęcie pojawia się m.in. w kontekście innowacyjnych technologii, miast przyszłości i ochrony środowiska. Chodzi oczywiście o korzystanie z pojazdów posiadających elektryczne jednostki napędowe, mniej szkodliwe dla środowiska. Zalet tego typu pojazdów jest wiele. Począwszy od znacznie niższych kosztów eksploatacji, a skończywszy na wyższym komforcie podróżowania dzięki temu, że auto elektryczne pracuje dużo ciszej.

Szacuje się, że za 20 lat po świecie jeździć będzie co najmniej 500 mln samochodów elektrycznych. Czy tak będzie, zobaczymy. Nie zmienia to jednak faktu, że – szczególnie ze względu na swój proekologiczny charakter – elektromobilność jest kierunkiem, w którym powinien podążać również, a może przede wszystkim, biznes. I w Polsce rzeczywiście tak się dzieje. Można wręcz powiedzieć, że to u nas są prekursorzy tego typu rozwiązań.

Poczta Polska oraz sieć sklepów Żabka jako pierwsze w Europie przetestują największą elektryczną ciężarówkę – Framo e-truck. Firmy zamierzają zweryfikować, jak pojazd sprawdzi się w logistyce kurierskiej oraz w ramach sieci handlowej. Auto, zasilane wyłącznie prądem elektrycznym, produkowane jest na bazie MAN TGM przez niemieckiego producenta Framo Gmbh.

– Test auta Framo e-truck we Wrocławiu to kolejny krok naszej firmy w kierunku nowoczesnych, ekologicznych rozwiązań logistycznych. Przypomnę, że już w ubiegłym roku przetestowaliśmy wspólnie z Volkswagen Polska elektrycznego e-Craftera, by jeszcze lepiej zarządzać i optymalizować procesy logistyczne, a tym samym jeszcze szybciej dostarczać produkty do sklepów i zapewnić wysoką jakość obsługi franczyzobiorców – mówi Katarzyna Słabowska, Dyrektor Logistyki sieci sklepów Żabka.

Żabka testuje auto na terenie Wrocławia w ramach bezpośrednich dostaw do sieci swoich sklepów, kontynuując strategię rozwoju zeroemisyjnego transportu w miastach, o niskim oddziaływaniu na środowisko i przyjaznego mieszkańcom. Korzystanie z aut elektrycznych pozwoli na efektywne dostarczanie towarów do sklepów, a jednocześnie zredukować poziom zanieczyszczeń i hałasu w centrach miast.

Poczta Polska z kolei wykorzystuje ciężarówkę do codziennych przewozów przesyłek pocztowych w województwie mazowieckim. W ramach testów spółka współpracuje z Polskim Stowarzyszeniem Paliw Alternatywnych. – Poczta Polska zgodnie ze znowelizowaną strategią chce zmniejszać emisję CO2 oraz wprowadzać do swojej floty auta elektryczne. Pod koniec 2019 roku dołączyły do niej pierwsze dostawcze elektryki. Obecnie Spółka posiada największą flotę użytkowych e-aut w Polsce. W najbliższych latach chcemy ją rozwijać o kolejne samochody elektryczne i zasilane paliwami alternatywnymi CNG/LNG – mówi Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

Pojemność baterii pojazdu Framo e-truck wynosi 280 kWh i ma zasięg przekraczający 200 kilometrów na jednym ładowaniu. Jej techniczne parametry pozwalają na zeroemisyjny przewóz ładunków z poszanowaniem środowiska naturalnego.

Obie firmy aktywnie działają na rzecz ochrony środowiska naturalnego i poprawy komfortu życia mieszkańców, udowadniając tym samym, że w biznesie powinien liczyć się nie tylko zysk, czyli generowanie maksymalnych korzyści, ale również dbałość o otoczenie, w którym się działa.

Kategorie

Najnowsze

Najczęściej czytane

Zobacz również