Przede wszystkim musisz „postawić”, czyli zrobić własną stronę internetową. Estetyczną, to znaczy z dobrze dobraną kolorystykę, o prostej i intuicyjnej nawigacji, ze wszystkimi niezbędnymi zakładkami, przede wszystkim z „Polityką prywatności”, „FAQ” oraz „Kontaktem”. Należy to zlecić wyspecjalizowanemu grafikowi lub firmie graficznej, ale można też skorzystać z dostępnych, gotowych wzorców. Strona musi być w dzisiejszych czasach także „responsywna”, czyli dostosowana do urządzeń mobilnych. Powinna wyświetlać się cała zarówno na ekranie laptopa czy stacjonarnego komputera, jak i w smartfonie i na tablecie, a układ strony widoczny na urządzeniu mobilnym powinien być przejrzysty. Sama witryna internetowa musi też szybko się ładować. RWD (responsive web design) to taki sposób projektowania witryny, by dostosowywała się automatycznie do wielkości okna przeglądarki, uwzględniając m.in. tablety, smartfony, telewizory i monitory o standardowych i wysokich rozdzielczościach.
Blog firmowy nie sprzedaje
Blog jest narzędziem, dzięki któremu Twoja firma zyska ludzką twarz. Nie musisz (chociaż możesz) prowadzić go osobiście. Może to robić któryś z pracowników, najlepiej taki, który cieszy się zaufaniem i jest już rozpoznawalny w branży, w której firma działa. Bloga nie należy wykorzystywać do sprzedawania produktów. Ma on budować jak najlepszy wizerunek firmy, co dopiero potem przełoży się na sprzedaż.
Gdzie i jak się reklamować?
Obecnie bez mediów społecznościowych nie zaistnieje się ze swoją firmą czy nawet pojedynczym projektem. Bezsprzecznym liderem mediów społecznościowych jest Facebook – jest to nie tylko miejsce dobre do promowania się, ale także kopalnia wiedzy o konkurencji. Wbrew pozorom Twitter nie jest dobrym narzędziem dla wszystkich. Może posłużyć jednak do nawiązywania osobistych relacji z potencjalnymi klientami firmy, podobnie jak „profesjonalny” LinkedIn. YouTube można z kolei wykorzystać np. do promowania materiałów poradniczych. Czasem warto także skorzystać z Instagrama, publikując na nim np. ciekawe zdjęcia produktów firmy.
Skuteczna reklama w necie
To, ile osób zobaczy reklamę naszej firmy w internecie i jeszcze trafi na stronę firmową, zależy przede wszystkim od przeznaczonego na to budżetu, rodzaju oferty reklamowej oraz dni i godzin, w których przeprowadza się kampanię reklamową. Zawsze należy wziąć pod uwagę koszt wyświetlenia reklamy lub kliknięcia w nią. Najbardziej użyteczne narzędzia reklamy internetowej to Google AdWords i Facebook Add. Popularnym sposobem jej rozliczeń jest mechanizm CPM/CPT – koszt za tysiąc odsłon (Cost Per Mille/Cost Per Thousand). W modelu CPV (Cost Per View) reklamodawca płaci za każde obejrzenie reklamy. W CPS (Cost Per Sale) określona jest z góry wielkość prowizja za zakup towaru czy usługi. Jest ona wielkością stałą bądź procentem od wartości koszyka zakupów. Z kolei przy mechanizmie CPE (Cost Per Engagement) opłata za reklamę naliczana jest dopiero, gdy użytkownik wykaże określone „zaangażowanie”, np. zagra w grę, która jest elementem reklamy. Z kolei rozliczenie CPL (Cost Per Lead) polega na tym, że reklamodawca płaci za reklamę tylko wówczas, gdy użytkownik pozostawi swoje dane kontaktowe poprzez wypełnienie formularza, czy też zarejestrowanie się na stronie internetowej. Te formy rozliczeń dotyczą wszystkich mediów społecznościowych.
Co to jest SEO?
To bardzo istotne narzędzie. SEO pozwalają dobrać właściwe frazy/słowa kluczowe do artykułów i komunikatów reklamowych tak, by znalazły się one na wysokim miejscu w wyszukiwarce internetowej. Słowa kluczowe to najważniejsze frazy w danym artykule czy opisie – wpisują je sami internauci w wyszukiwarkę. Można dobrać te słowa samemu adekwatnie do przekazywanych treści albo skorzystać z Planera Słów Kluczowych od Google, który pokaże, czego szukają w internecie klienci firmy. Planer pozwala uzyskać też wysoką pozycję firmowej strony w wyszukiwarce Google. Jest to szczególnie ważne w warunkach dużej konkurencji rynkowej, gdzie wiele firm zajmuje się tym samym.