fbpx Free Porn
xbporn

buy twitter followers
uk escorts escort
liverpool escort
buy instagram followers
Galabetslotsitesi
Galabetsondomain
vipparksitesigiris
vipparkcasinositesi
vipparkresmi
vipparkresmisite
vipparkgirhemen
Betjolly
Strona głównaArchiwumNakłady inwestycyjne na rozwój infrastruktury kolejowej mają w 2020 r. wzrostnąć o...

Nakłady inwestycyjne na rozwój infrastruktury kolejowej mają w 2020 r. wzrostnąć o 30 proc.

-

– Zakładamy, że w roku 2020 wykonamy inwestycje na poziomie finansowym o ok. 30 proc. wyższym, niż w roku 2019 i powinny się zamknąć kwotą 14-15 mld zł – powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Polskiej Agencji Prasowej.

– Rok przyszły będzie dla nas rokiem kontynuacji inwestycji. Po modernizacji będą kolejne odcinki linii łączącej Kraków z Katowicami. Obecnie są tam prace wykończeniowe między Trzebinią i Krzeszowicami – mówi Merchel.

Prezes PLK zaznaczył, że bardzo istotnym projektem jest modernizacja fragmentu linii kolejowej pomiędzy Krakowem Głównym a Krakowem Płaszowem. Są tam dobudowywane dwa tory, co spowoduje, że przez centrum Krakowa będą mogły niezależnie przemieszczać się pociągi dalekobieżne i podmiejskie. To daje dużo większe możliwości.

– Prace te będą bardzo intensywne i zakładamy, że do eksploiatacji oddamy kolejne mosty przez Wisłę. Łącznie będą trzy przeprawy – dwie jednotorowe i jedna z dwoma torami, co oznacza, że przez Wisłę będzie również linia czterotorowa – informuje Merchel.

Prezes zapowiada, że w przyszłym roku na ukończeniu będzie modernizacja linii Warszawa – Poznań.

– Będziemy też kontynuowali modernizację linii z Warszawy do Radomia, którą rozpoczęliśmy w tym roku. Linia ta będzie przejezdna już w trzecim kwartale roku 2020, a ostateczne zakończenie inwestycji zaplanowaliśmy na połowę roku 2021. Będziemy też kontynuować modernizację linii pomiędzy Otwockiem a Lublinem – zapowiada prezes PLK.

Dalej Merchel informuje, że kontynuowane w przyszłym roku będą prace, których zadaniem jest ułatwienie dostępu do portów w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu. Łączna wartość tych robót to ok. 4,5 mld zł. Ich zakończenie planowane jest na rok 2021.

– Nowe projekty, które rozpoczniemy w przyszłym roku i o których warto wspomnieć, to przede wszystkim Warszawa Zachodnia. W styczniu 2020 roku otworzymy oferty w przetargu na realizację przebudowy tej stacji i zakładamy, że w ciągu pół roku wybierzemy wykonawcę – zapowiada Merchel.

– Jesienią przyszłego roku wybrany przez nas wykonawca powinien przystąpić do prac, które będą prowadzone w systemie +buduj+, czyli z już przygotowaną dokumentacją – dodał prezes PLK.

Prezes zaznaczył także, że nim ruszy przebudowa Dworca Zachodniego, otwarta zostanie Warszawa Główna i zakończona będzie przebudowa Warszawy Gdańskiej.

Ponadto Merchel zapowiada, że z początkiem roku podpisana zostanie umowa na modernizację linii Czyżew – Białystok, która jest częścią linii Warszawa – Białystok, a co za tym idzie, stanowi część międzynarodowej trasy Rail-Baltica.

– W ramach tej inwestycji przebudujemy też samą stację Białystok, która jest jedną z ostatnich na sieci kolejowej wypozażoną w urządzenia mechaniczne ręczne – zaznaczył prezes PLK.

Merchel informuje, że Spółka kończy prace nad wykonaniem dokumentacji projektowej dla linii średnicowej i Warszawy Wschodniej.

Prezes PLK powiedział, że aktualnie w całym kraju trwa łącznie ok. 200 budów, gdzie prowadzone są prace na zlecenie PKP PLK S.A.

JS/PAP

Kategorie

Najnowsze

Najczęściej czytane

Zobacz również