"Nie ma tutaj różnic w odpowiedziach w podziale na płeć, miejsce zamieszkania czy wielkość miejscowości. Jedynie widać pewną różnicę przy podziale na wiek – osoby po 35-tym roku życia nieco chętniej odnoszą się do takiego rozwiązania" – przeczytać można w komentarzu ARC Rynek i Opinia.
Według firmy głównym powodem, dla którego Polacy chcieliby korzystać z opakowań zwrotnych jest chęć pozytywnego wpływu na środowisko. Szczególnie ważne jest to dla osób z wyższym wykształceniem. Z kolei do kobiet szczególnie przemawia fakt, iż w domu gromadziłoby się mniej śmieci.
Dodatkowym czynnikiem zachęcającym do korzystania z opakowań zwrotnych mogłyby być niższe ceny tak pakowanych produktów oraz niższe opłaty za wywóz śmieci.
– Temat segregacji odpadów jest bardzo żywy w ciągu ostatnich miesięcy. Obowiązująca segregacja pięciu frakcji przysparza Polakom trochę kłopotów, nie tylko dlatego, że nie zawsze wiedzą, jaki odpad do jakiego kosza wrzucić, ale również – jak zmieścić w mieszkaniu pięć pojemników. Dlatego, jak widać z naszego sondażu, Polacy chętnie ograniczyliby liczbę odpadów we własnym domu poprzez korzystanie np. z produktów w opakowaniach zwrotnych – mówi cytowany w wydanym komunikacie Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.
– Jednocześnie fakt, że aż 84 proc. respondentów pozytywnie odniosło się do takiego rozwiązania, a za główną zachętę uznali oni pozytywny wpływ na środowisko pokazuje, że Polacy są coraz bardziej świadomi wpływu produkcji i konsumpcji w tym obszarze" – dodał Czarnecki.
Powyższe badanie zrealizowano metodą CAWI (ankiety online) w listopacie. Badanymi była reprezentatywna pod względem płci, wieku, wykształcenia i miejsca zamieszkania próba respondentów.
JS/PAP.pl