fbpx Free Porn
xbporn

buy twitter followers
uk escorts escort
liverpool escort
buy instagram followers
Galabetslotsitesi
Galabetsondomain
vipparksitesigiris
vipparkcasinositesi
vipparkresmi
vipparkresmisite
vipparkgirhemen
Betjolly
Strona głównaArchiwumPrzedsiębiorca to też konsument

Przedsiębiorca to też konsument

-

Szkoda więc by było o niej nie wspomnieć, tym bardziej że to część dużego konkretu, który ma przyczynić się do poprawy jakości środowiska, w jakim funkcjonuje sektor MŚP, i jego ochrony prawnej.

Mikroprzedsiębiorcy będą mieli wreszcie takie same prawa jak konsumenci – brzmi przekaz, jaki kilka dni temu popłynął z Biura Rzecznika MŚP. To znaczy, że dotychczas nie mieli? – mógłby ktoś, wielce zdziwiony, zapytać. I jego zdziwienie wcale nie byłoby nie na miejscu. Otóż zgadza się, nie mieli. Drobni przedsiębiorcy, jeśli chodzi na przykład o prawo do reklamacji czy prawo do gwarancji, czyli coś, co każdy z nas jako konsument od dawna traktuje jako rzecz najzwyklejszą w świecie, bo to przecież fundament każdej relacji w handlu czy usługach, tych „przywilejów” byli pozbawieni. Ich one nie dotyczyły. Jak to w ogóle możliwe?
Ponad 2,5 miliona takich przedsiębiorców, wpisanych do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, nie ma takich samych praw, jakie przysługują zwykłym konsumentom. Dla osób prowadzących działalność gospodarczą brak prawa, na przykład do reklamacji, stanowi naprawdę poważny problem – tłumaczy minister Adam Abramowicz, rzecznik małych i średnich przedsiębiorców. – Dzięki nabyciu praw konsumenckich właściciele małych firm będą mogli być spokojniejsi o prowadzenie działalności i ewentualną ochornę prawną przed nieuczciwymi praktykami – dodaje.

Ponad 2,5 miliona przedsiębiorców – przecież to armia ludzi, którzy tak naprawdę kreują rzeczywistość gospodarczą tego kraju i tworzą jej fundament (wkład MŚP do PKB wynosi ponad 60 proc., a blisko 70 proc. wszystkich zatrudnionych znajduje pracę właśnie w tym sektorze – to takie twarde dane, by uzmysłowić wszystkim, że z tym fundamentem to żadna przesada). Problem tylko taki, że tej grupy za bardzo nie widać. Dotychczas była ona mocno rozproszona, więc jej głos bardzo trudno przebijał się do mediów i decydentów. Od pewnego czasu zaczęło się to zmieniać, co prawda powoli, ale jednak, m.in. dzięki powołaniu do życia Konstytucji Biznesu, a konkretnie stanowiska rzecznika małych i średnich przedsiębiorców. Sprawa nadania praw konsumenckich przedsiębiorcom to kolejny argument potwierdzający, że był to krok w dobrą stronę. Niby chodzi o rzecz na pierwszy rzut oka drobną, ale niezwykle – z punktu widzenia wielu przedsiębiorców – istotną. Warto zresztą dodać, że zainicjowaną w formie postulatu przez samych przedsiębiorców skupionych wokół Rady Przedsiębiorców przy rzeczniku MŚP. Postulat ten wchodzi w skład Pakietu Przyjazne Prawo. To 70 probiznesowych zmian przygotowanych przez Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii (przy dużym udziale m.in. rzecznika MŚP i działającej przy nim Rady Przedsiębiorców), które mają ułatwić funkcjonowanie wszystkim ludziom biznesu, szczególnie tym mikro i małym. 20 marca trafił on na trzy tygodnie do opiniowania i konsultacji.

Wyszliśmy z tą inicjatywą, ponieważ w kwestii poprawy otoczenia regulacyjnego przedsiębiorstw wciąż jeszcze mamy sporo do zrobienia. Obciążenia biurokratyczne i przepisy prawne pozostają głównymi barierami rozwoju mikro i małych firm, zaraz po wysokości podatków i kosztach pracy. Sukcesywnie zmieniamy polskie prawo tak, by nasze firmy miały coraz lepsze warunki do rozwoju – nie ukrywa Marek Niedużak, wiceszef MPiT.

I to jest naprawdę spory sukces zarówno rzecznika MŚP, jak i wszystkich przedsiębiorców, którzy postanowili razem z nim działać na rzecz korzystnych zmian w sektorze MŚP. Do tego grona już na starcie czynnie włączyła się Rada Gospodarcza Strefy Wolnego Słowa. Jako stowarzyszenie zrzeszające małych i średnich przedsiębiorców od samego początku uważaliśmy bowiem, że ministra Abramowicza w funkcji rzecznika MŚP warto wspierać, że nie będzie to kolejny martwy urząd, ale instytucja jak najbardziej żywa, w której nie będzie się głosić pustych sloganów i niczym niepokrytych deklaracji, ale proponować konkretne rozwiązania, mające służyć radykalnej poprawie środowiska, w jakim sektor MŚP funkcjonuje, i pilnować, by były one sukcesywnie wdrażane w życie.

Następny artykułBez zaufania ani rusz

Kategorie

Najnowsze

Najczęściej czytane

Zobacz również