Pokonanie tego odcinka zajmie dwa tygodnie. Pociąg będzie jechał przez Chiny, Kazachstan, Rosję i Ukrainę. Od kilku lat podejmowane były starania, by uruchomić to połączenie.
Otwarcie tego połączenia było możliwe dzięki dochodzącej właśnie do Sławkowa kolei szerokotorowej, jakiej używa się na Wschodzie. Śląski Euroterminal stanowi najbardziej wysunięte na zachód Europy miejsce, gdzie sięga szeroki tor kolejowy (rozstaw 1520 mm wobec toru normalnego o rozstawie szyn 1435 mm).
Linia Hutnicza Szerokotorowa (LHS) ma długość 400 km. Biegnie przez pięć województw do polsko-ukraińskiego przejśćia granicznego w Hrubieszowie/Izowie. Zarządza nią spółka PKP LHS. Pierwszy transport, który przybędzie do Euroterminala w Sławkowie tzw. Nowym Jedwabnym Szlakiem, ma uczynić Śląsk ważnym punktem przeładunkowym na szlakach kolejowych z Chin do Europy Zachodniej.
Transport kolejowy jest tańszą i szybszą alternatywą dla drogi morskiej.
JS/Business Insider