W zeszłym roku polacy oglądali telewizję średnio przez 4 godziny, 16 minut i 4 sekundy. To o minutę mniej, niż w 2018 roku. W stosunku do 2014 roku średni czas oglądania telewizji spadł o 4 minuty.
Polacy w dalszym ciągu najwięcej czasu poświęcają na oglądanie Polsatu. Jak wynika z danych firmy Nielsen przedstawionych przez Business Insider Polska, w 2019 roku główna stacja z grupy Zygmunta Solorza posiadała 9,85 proc. udziału w rynku telewizyjnym, jednak o 3,7 proc. mniej niż rok wcześniej. Na drugiej pozycji w 2019 r. pozostała TVP1 tracąc jedynie 0,5 proc. i utrzymując 9,68 proc. rynku. Kolejny w rankingu TVN osiągnął wynik 8,45 proc., co było wartością o 0,1 proc niższą niż rok wcześniej. Wzrost przypadł TVP2, która uzyskała wynik 8,34 proc., co jest wzrostem o 0,18 proc.
Udział całej "wielkiej czwórki" (TVP1, TVP2, Polsat, TVN) w rynku zmalał z 37,5 proc w 2018 r. do 36,3 proc w roku ubiegłym. Trend jest uznawany za normalny, gdyż widzowie z roku na rok coraz chętniej korzystają z kanałów tematycznych i mniejszych kanałów telewizji naziemnej.
Poprzedni rok przyniósł wzrost dla wiodących kanałów informacyjnych – piąte w zestawieniu TVN24 uzyskało wynik 4,47 proc., a siódma TVP Info – 3,46 proc.
Informacje na temat widowni programów pozyskiwane są przez firmę Nielsen od ponad dwóch tys. gospodarstw domowych, w których zainstalowano specjalne mierniki.
Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.
JS/Business Insider Polska