fbpx Free Porn





manotobet

takbet
betcart




betboro

megapari
mahbet
betforward


1xbet
teen sex
porn
djav
best porn 2025
porn 2026
brunette banged
Ankara Escort
Strona głównaArchiwumSpołeczna odpowiedzialność biznesu elementem procesu inwestycyjnego firmy

Społeczna odpowiedzialność biznesu elementem procesu inwestycyjnego firmy

-

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) w każdej organizacji jest zbiorem działań mających wpływ na społeczeństwo i środowisko poprzez zapewnianie przejrzystego i etycznego postępowania. Przyczynia się do zrównoważonego rozwoju, w tym dobrobytu i zdrowia społeczeństwa, uwzględnia oczekiwania interesariuszy, jest zgodna z obowiązującym prawem i spójna z międzynarodowymi normami postępowania, jest zintegrowana z działaniami organizacji i praktykowana w jej relacjach. Przedsiębiorcy coraz chętniej dzielą się wypracowanymi zyskami, angażując się w akcje charytatywne, wspieranie sportowców i pomaganie potrzebującym.

Czy, a jeśli tak, to jakie korzyści dla przedsiębiorstw przynoszą działania w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu? O tym rozmawiali uczestnicy panelu: „Społeczna Odpowiedzialność Biznesu. Korzyści dla przedsiębiorstw” podczas IV edycji Forum Wizja Rozwoju w Gdyni.

– Społeczna odpowiedzialność biznesu jest elementem związanym z działalnością pożytku publicznego. Działania rządu w tym aspekcie bardzo mocno powinny korespondować z działalnością przedstawicieli podmiotów sektora gospodarczego. Kiedy te dwa porządki ze sobą współpracują, mają wspólne cele i realizują swoje zadania w sposób spójny, wtedy przynosi to efekty na istotną społecznie skalę – stwierdził Piotr Mazurek, sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów i Pełnomocnik Rządu ds. Młodzieży.

– Ogromną rolą zarówno rządu, jak i biznesu jest przekonywanie mniejszych przedsiębiorców do tego, że działania związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu mają sens. Bo w dużych firmach świadomość związana z CSR jest rozwinięta. Duże polskie przedsiębiorstwa w większości prowadzą szeroko pojęte działania społeczne, szczycą się tym i już rozumieją, że to im się opłaca. W mniejszych firmach jest z tym o wiele trudniej – zaznaczyła Barbara Socha, wiceminister rodziny i polityki społecznej, Pełnomocnik Rządu ds. Polityki Społecznej.

Fot. Małgorzata Wasilewska/Forum Polskiej Gospodarki

O konkretnych działaniach związanych z CSR w Grupie Lotos opowiadał Wiesław Labuda, prezes Fundacji Lotos. – Ogólnie rzecz ujmując, można powiedzieć, że nasza fundacja koncentruje się na budowaniu relacji ze swoim otoczeniem biznesowym. Prowadzimy wiele inicjatyw społecznych, ale szczególną uwagę poświęcamy projektom związanym z dziećmi i młodzieżą. Na pierwszy plan wysuwają się tu programy sportowe. One częściowo wynikają z tego, że Grupa Lotos jest partnerem kilku związków sportowych. Zapewne wielu z Państwa zna program skierowany do skoczków narciarskich, który realizujemy od 2003 roku, czyli „Szukamy następcy mistrza”. Ten program chyba najdobitniej pokazał nam, jak ważna jest działalność związana z dziećmi i młodzieżą. Karierę pomału kończył Adam Małysz, skoki narciarskie stały się w Polsce niezwykle popularną dyscyplina sportu, więc postanowiliśmy zaangażować się w kształcenie nowych sportowców, kandydatów na mistrzów. Co ciekawe, przez wiele lat nikt o tym programie głośno nie mówił. To była ciężka, organiczna praca, na którą szły niemałe pieniądze. Efektów na początku nie było, one zaczęły pojawiać się dopiero po 7-8 latach. Okazało się wówczas, że dzięki wsparciu Grupy Lotos mamy wspaniałych następców Adama Małysza, którzy weszli na mistrzowski poziom, do dziś wygrywają dla Polski medale i są powodem naszej dumy – przypomniał Wiesław Labuda.

Prezes Fundacji Lotos dodał, że projekt ten postanowiono „skopiować i rozszerzyć”. Powstał program „Rakiety Lotosu” – skierowany do przyszłych tenisistów oraz program „Piłkarska przyszłość z Lotosem”, który w podobnym trybie szkoli przyszłych piłkarzy. Składa się na niego 15 ośrodków futbolowych, gdzie odbywają się intensywne zajęcia ze wsparciem trenerskim, medycznym i intelektualnym. – Program piłkarski przynosi już efekty, bo jego pierwsi adepci podpisali zawodowe kontrakty z klubami, co jest dla nas kolejnym powodem do dumy – podkreślił Wiesław Labuda. I dodał, że choć nie są to programy medialnie nośne, to są bardzo efektywne. I w kilku regionach Polski naprawdę istotne z punktu widzenia kwestii socjalnych – wielu młodych ludzi nie byłoby stać na sprzęt i profesjonalne szkolenie, gdyby nie wsparcie, jakie otrzymują w ramach tych programów.

Fot. Małgorzata Wasilewska/Forum Polskiej Gospodarki

– Jeżeli strategia CSR jest dobrze prowadzona w firmie, to jej konsekwencją zawsze będzie wzrost wartości firmy, czyli zysk. W krótszej bądź dłuższej perspektywie czasu ten zysk na pewno się pojawi. Jeśli chcemy przekonywać przedsiębiorców, żeby faktycznie podjęli decyzję o zaangażowaniu swojego przedsiębiorstwa w społeczną odpowiedzialność biznesu, to należy zacząć od powiedzenia im, że ten CSR może stać się realnym narzędziem do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej na rynku – zaznaczyła Agata Górnika, dyrektor Biura Relacji z Otoczeniem PKN ORLEN, przewodnicząca Rady Fundacji ORLEN.

Jej zdaniem potrzebne jest do tego odejście od tradycyjnie rozumianej roli CSR, gdzie mówimy o raportowaniu pozafinansowym, czy działalności społecznej, ale nie ma mowy o korzyściach i zysku. Należy przejść do bardziej zaawansowanej formuły zarządzania poprzez CSR, która będzie spójna z finansową, marketingową i sprzedażową strategią firmy i gdzie CSR stanie się elementem procesu inwestycyjnego.

– Naszą wspólną rolą jest przekonywanie przedsiębiorców, którzy z CSR nie mają na razie nic wspólnego, że ze skutecznej polityki związanej ze społeczną odpowiedzialnością biznesu płyną ogromne korzyści z tego – podsumowała wiceminister Socha.

Materiał przygotowany we współpracy z Grupą Lotos

Kategorie

Najnowsze

Najczęściej czytane

Zobacz również