fbpx Free Porn
xbporn

buy twitter followers
uk escorts escort
liverpool escort
buy instagram followers
Galabetslotsitesi
Galabetsondomain
vipparksitesigiris
vipparkcasinositesi
vipparkresmi
vipparkresmisite
vipparkgirhemen
Betjolly
Strona głównaOpinieJeśli nie hipermarkety, to co?

Jeśli nie hipermarkety, to co?

-

Zakupy online to nie tylko ucieczka konsumentów od obostrzeń epidemiologiczno-sanitarnych. To także głęboki ukłon w stronę komfortu i prostoty zaopatrywania się w rzeczy, które nabywamy rutynowo nie chcąc tracić czasu na przemarsze po hipermarketach i dyskontach. Najnowsze badanie firmy doradczej CBRE wskazuje, że w perspektywie 2030 roku centra handlowe nabędą wielu nowych funkcjonalności, przede wszystkim w ramach coraz nowocześniejszych i bardziej dopasowanych do potrzeb konsumentów technologii sprzedaży online.

– Nie przewidujemy jednak, aby zakupy internetowe zdominowały te stacjonarne. Możliwości zobaczenia i dotknięcia produktu na żywo nie da się niczym zastąpić – mówi Magdalena Frątczak, szefowa sektora handlowego w CBRE.

Taka generalna konkluzja płynąca z badania wydaje się być jak najbardziej prawdziwa. Co jest w stanie zakończyć rynkową dominację hipermarketów i jak będzie wyglądał handel za pięć, dziesięć lat?

Małe sklepy czeka renesans

Przypomnijmy tu badanie Retail Market Monitor z lipca bieżącego roku. Wynika z niego jasno, że w ciągu pięciu lat sieci sklepów tzw. convenience wyprzedzą pozostałe formy handlu – zarówno pod względem dynamiki wzrostu liczby wprowadzanych nowych marek, jak i obrotów. Handel przybierze więc ostatecznie i najprawdopodobniej trzy dominujące formy. Będą to: właśnie convenience (czyli małe sklepy, zazwyczaj położone w dzielnicach mieszkaniowych miast albo w innych dogodnych i często odwiedzanych punktach, handlujące głównie towarami na potrzeby bieżące), parki handlowe oraz miejskie projekty typu mixed use, stanowiące swoisty nawrót do ulic handlowych znanych z okresu międzywojennego.

Z kolei wielofunkcyjne obiekty handlowo-usługowo-rozrywkowe zaczną łączyć wszystkie elementy logistyki miejskiej, a mniejsze sklepy stacjonarne coraz częściej będą sprzedawać także online. Niezmienną popularnością będą cieszyć się targowiska, na których będzie można nabywać towary bezpośrednio od rolników.

Niewielkie centra handlowe

Według CBRE, w ciągu ostatnich 10 lat aż 75 procent nowej powierzchni, w postaci małych centrów handlowych i parków handlowych, wybudowano w miastach poniżej 100 tysięcy mieszkańców. Małopowierzchniowe centra oraz parki handlowe okazały się być przy tym najbardziej odporne na zamieszanie związane z epidemią koronawirusa. Oznacza to, że będzie ich z czasem przybywać – w ramach inwestycji lokalnych, prowadzonych nie tylko na peryferiach dużych miast, ale i w mniejszych miejscowościach. To również może być wartościową wskazówką dla przedsiębiorców zamierzających zainwestować w swój sklep lub rozwój sieci sprzedaży.

Kategorie

Najnowsze

Najczęściej czytane

Zobacz również