Połączenia, przez 12 godzin dziennie, realizują od sierpnia dwa pojazdy na trasie będącej pętlą o długości 7 mil. Dostarczają produkty z centrum dystrybucji do sklepu detalicznego w amerykańskim stanie Arkansas.
Cały projekt powstał we współpracy Walmarta z firmą Gatik. Zdaniem tych przedsiębiorstw autonomiczne ciężarówki są rozwiązaniem wydajnym i bezpiecznym.
Walmart zamierza wykorzystać te rozwiązania w zaopatrywaniu swojej sieci „dark stores” – magazynów, które realizują zamówienia klientów i pozwalają na szybką dostawę kupionych przez nich produktów, bez konieczności udania się przez klienta do centrum handlowego.
Jednocześnie użycie pojazdów autonomicznych pozwala na oddelegowanie większej liczby pracowników np. do pakowania towarów czy obsługi klienta.
Gatik szacuje, że skorzystanie z jego rozwiązań może obniżyć wcześniejsze koszty logistyki sieci supermarketów o 30 proc. Jest także odpowiedzią na aktualną sytuację rynku pracy, gdzie coraz trudniej znaleźć chętnych do podjęcia zatrudnienia na stanowiskach kierowców.
cnbc.com