fbpx
Strona głównaWiadomościJakość ważniejsza od ceny

Jakość ważniejsza od ceny

-

Aż 77 proc. konsumentów podczas zakupów najbardziej zwraca uwagę na jakość produktu lub usługi, podczas gdy cenę wskazuje 73 proc. ankietowanych. Jeśli chodzi o kraj pochodzenia produktu, to jest on najważniejszy dla 27,4 proc. Zaledwie 10,1 proc. konsumentów największą wagę przywiązuje do opakowania produktu.

„Z badań wynika, że konsumenci stają się bardziej świadomi i wymagający. Powszechne posiadanie smartfonów z mobilnym Internetem spowodowało, że w kilkanaście sekund możemy przeczytać opis produktu i opinie innych użytkowników oraz porównać ceny w kilku sklepach. Ten sam świadomy i wymagający konsument zdaje sobie sprawę, że jakość kosztuje” — napisano w komunikacie. „Z tegorocznego badania wynika również, że utrwala się patriotyzm konsumencki Polaków, bowiem jedna czwarta ankietowanych stwierdziła, że ważne jest miejsce pochodzenia produktów i usług. Odsetek ten zwiększył się aż o 10 punktów procentowych w ciągu ostatnich 10 lat. Co więcej, kupowanie polskich towarów jest obecnie postrzegane jako jeden z przejawów patriotyzmu (35,4 proc.), zaraz po przywiązaniu do polskiej kultury i tradycji oraz poczuciu dumy narodowej. Coraz więcej Polaków wie, że ich decyzje zakupowe mają wpływ na kondycję krajowej gospodarki i PKB. Można nawet powiedzieć, że obserwujemy modę na kupowanie polskich produktów, a zwłaszcza na wspieranie małych, lokalnych firm. Aż 83,4 proc. ankietowanych, mając możliwość wyboru, deklaruje zakup produktów polskiego pochodzenia. Szczególnie w czasie pandemii obserwujemy większy odsetek Polaków, który częściej wybiera produkty polskich producentów” — dodano.

Badanie ASM przeprowadzono w październiku 2021 r. na próbie 1077 dorosłych Polaków.

Kategorie

Najnowsze

Najczęściej czytane

Zobacz również