Oznaczanie klientów za pomocą specjalnych opasek na nadgarstki to skutek wejścia w życie w Niemczech kontroli 2G, czyli „zaszczepiony i ozdrowiały” (od niem. „geimpft und genesen”), obowiązującej w tym kraju od 6 grudnia. Zakładanie opasek przez klientów ma natomiast skrócić kolejki do placówek handlowych, które wydłużają się przez obowiązek okazywania obsłudze lub ochronie certyfikatów covidowych. Na kolejki narzekają sami przedsiębiorcy, a ujednolicenie reguł przez wprowadzenie jakiejś formy oznaczenia klientów popiera też Niemieckie Stowarzyszenie Handlu Detalicznego.
Pomysł specjalnych opasek dla zaszczepionych i ozdrowiałych klientów spodobał się między innymi władzom Limburga nad Lahnem, leżącego w Hesji.
– Opaski można też używać w sektorze hotelarskim – powiedział Hilmar von Schenck, stojący na czele biura ds. marketingu i turystyki Limburga.