fbpx
Strona głównaWiadomościChińscy konsumenci bojkotują KFC

Chińscy konsumenci bojkotują KFC

-

KFC uruchomiło w zeszłym tygodniu promocję z Pop Martem, chińskim producentem zabawek znanym z tzw. „tajemniczych pudełek”. Klienci przy zakupie niektórych zestawów posiłków KFC mogą zbierać limitowane wersje lalek Dimoo o dużych oczach i okrągłych twarzach. Sieć uruchomiła niezwykle popularną promocję w zeszłym tygodniu, aby uczcić 35. rocznicę otwarcia swojego pierwszego lokalu w Chinach kontynentalnych.

KFC „wykorzystało sprzedaż pudełek z limitowaną edycją, aby skłonić konsumentów do irracjonalnych i nadmiernych zakupów zestawów posiłków, co jest sprzeczne z porządkiem publicznym, dobrymi obyczajami i duchem prawa” – napisała w oświadczeniu chińska, państwowa organizacja konsumentów.

Miało to skutkować tym, że „pojedynczy klient wydał 10 494 juanów (1649 USD) na ponad 100 posiłków za jednym razem, aby zebrać zabawki, a niektórzy płacili innym za zakup posiłków dla nich lub po prostu je wyrzucali”.

W 2020 r. chiński rząd rozpoczął kampanię przeciwko marnowaniu żywności, której inicjatorem był sam prezydent Xi Jinping. Nazwał wtedy ilość marnowanej żywności w Chinach za „szokującą i przygnębiającą”. „Kampania czystego talerza” pojawiła się w kontekście obaw o bezpieczeństwo żywnościowe podczas pandemii. W ramach kampanii zakazano np. internetowym influencerom „napadowego objadania się na platformach społecznościowych” online, a bywalców restauracji namawiano, aby nie zamawiali więcej niż mogą zjeść.

BBC/KR

Kategorie

Najnowsze

Najczęściej czytane

Zobacz również