Jednocześnie 59% z 505 firm, biorących udział w ankiecie ośrodka Zogby Analytics, przyznało iż posiada bitcoiny na własny użytek.
47% z przedsiębiorstw akceptujących bitcoiny to nowe inicjatywy, które działają na rynku pięć lat i krócej. Z firm funkcjonujących dłużej niż 20 lat, płatności w tej formie przyjmuje 21% małych i średnich amerykańskich biznesów.
Timothy Zeilman z zajmującej się cyberbezpieczeństwem firmy HSB zwraca uwagę, że stosowanie bitcoinów jako środka płatniczego znacznie ułatwia części klientów realizacje transakcji i skorzystanie z oferty wielu sprzedawców. Wiąże się jednak również z niebezpieczeństwem, ponieważ giełdy kryptowalut i usługi internetowe ułatwiające korzystanie z nich są szczególnie narażone na ataki hakerskie. Dotyczy to główie niewielkich przedsiębiorstw, które nie przykładają należytej wagi do stosowania odpowiednich zabezpieczeń w Internecie.