Fantasyexpo to polska innowacyjna agencja marketingowa, która łączy marki z gamingiem. Została założona w 2013 r. przez Kamila Góreckiego i Krzysztofa Stypułkowskiego. Trzy lata później do zespołu dołączył Wojciech Jeznach. Doświadczenie zebrane w ciągu ostatnich lat, a także własne środki, wypracowane strategie, sprawdzone narzędzia oraz zespół profesjonalistów pomagają im osiągnąć zamierzony cel w sposób kreatywny i wyróżniający się na rynku.
Z pasją i wiedzą
Jednym z filarów działalności jest tzw. influencer marketing, czyli reprezentacja popularnych i profesjonalnych graczy, streamerów i youtuberów przed markami. Są to zarówno osoby, które streamują swoją grę, jak i profesjonalni zawodnicy, którzy otrzymują wynagrodzenie za grę i zwycięstwa w turniejach i ligach e-sportowych (np. Marcin „Jankos” Jankowski – jeden z najpopularniejszych na świecie graczy komputerowych w League of Legends).
Fantasyexpo jest także profesjonalnym organizatorem rozgrywek e-sportowych, m.in. w Counter Strike Global Offensive, League of Legends i FIFA. Współpracuje z zagranicznymi podmiotami tworząc przestrzeń do profesjonalizacji graczy w całej Europie i działa również na lokalnym rynku, tworząc formaty dla rodzimej społeczności. – Wielu z nas wychowało się na grach komputerowych, dlatego nasz zespół posiada naprawdę ogromną wiedzę i pasję – przekonuje Wojciech Jeznach.
Fantasyexpo zatrudnia kilkadziesiąt osób. Ma swoje biura w Warszawie i we Wrocławiu oraz studio telewizyjne w Krakowie. Rocznie produkuje ponad 1500 godzin materiałów wideo. Są to najczęściej transmisje na żywo z turniejów i rozgrywek ligowych. Dodatkowo firma znana jest z nabywania praw licencyjnych do organizowanych międzynarodowych turniejów i lig e-sportowych. Jako jedyna na świecie zajmuje się sprzedażą czasu antenowego przed „super bowl” w e-sporcie, czyli turniejem rangi Major w Counter Strike: Global Offensive z pulą nagród w wysokości 2 mln dolarów.
Nowe oblicza starych marek
Jedną z firm wchodzących w skład holdingu jest spółka Gaming Tech Esports Media, która została powołana w 2020 r. w związku z przejęciem marek CD-Action i PC Format od wydawnictwa Bauer Media Group. – Wychowaliśmy się na tych magazynach. Rok temu w sierpniu zorganizowaliśmy zbiórkę crowdfundingową. W dziewięć dni zebraliśmy 1,25 mln zł. Pokazało nam to, jak wielką społeczność skupiają oba tytuły – wyjaśnia Wojciech Jeznach. Teraz obie marki firma poddaje rewitalizacji i wprowadza do świata cyfrowego. Do końca roku planowane jest uruchomienie nowych serwisów cdaction.pl i pcformat.pl.
Firmy z grupy kapitałowej przywiązują też dużą wagę do społecznej odpowiedzialności biznesu (Corporate Social Responsibility). Świadczy o tym coroczne zaangażowanie w zbiórki charytatywne, a także warsztaty oraz szkolenia dla zawodników i drużyn sportów elektronicznych w ramach Polskiej Ligi Esportowej. Właściciele podkreślają, że chcą świadomie angażować się w działania CSR. Tym bardziej, że młodzi ludzie coraz więcej czasu i uwagi poświęcają rozrywce w sieci.