Dobre przygotowanie do kolejnego lockdownu deklaruje 68 proc. przedstawicieli mikro, małych i średnich firm, a 22 proc. nie jest przygotowanych do takiej ewentualności. Tylko co dziesiąty przedsiębiorca nie wie, jak jego firma poradziłaby sobie z zamknięciem gospodarki. Jednocześnie, niespełna 36 proc. firm twierdzi, że do lockdownu nie da się przygotować, a według 28 proc. jest to jak najbardziej możliwe.
— Spore znaczenie dla adaptacji w warunkach trwającej już ponad 1,5 roku pandemii ma skala biznesu. Im większa firma, tym wyższa odporność na lockdown. W grupie podmiotów zatrudniających do 9 pracowników za wytrzymałych na lockdown ma się 62 proc. respondentów, wśród zatrudniających od 10 do 49 osób – 70 proc, a w firmach średnich, z załogą do 249 pracowników aż 77 proc. ankietowanych — powiedział cytowany w komunikacie Sławomir Grzelczak, prezes BIG InfoMonitor.
Aktualnie 38 proc. najmniejszych i średnich firm w Polsce twierdzi, że wiedzie im się tak samo lub lepiej niż przed pandemią. Jako receptę do sukcesu wymieniają utrzymanie zatrudnienia (33 proc.), ale też stosowanie konkurencyjnych cen (18 proc.) czy dbałość o dobrych dostawców (12 proc.). Tylko 10 proc. firm twierdzi, że kluczem dla prosperity jest skorzystanie z pomocy państwa.
Źródło: BIG InfoMonitor