Według analizy PwC ponad dwie trzecie z tych etatów zostanie zlikwidowanych już w latach 2030-35, co znacznie pogłębi „społeczne i ekonomiczne skutki” wywołane przez masowe bezrobocie. Jednocześnie w tym samym opracowaniu przewiduje się, że w ciągu kilkunastu kolejnych lat, w związku z produkcją części elektronicznych, w Europie powstanie ok. 226 tys. nowych miejsc pracy.
Dane CLEPA mówią, że dzisiaj w sektorze produkcyjnym branży motoryzacyjnej jest zatrudnionych ponad 5 proc. wszystkich pracowników produkcyjnych w aż 13 krajach Unii.
– Wymagania społeczne są znacznie bardziej zróżnicowane i jednym podejściem nie da się wszystkich zadowolić – powiedział sekretarz generalny CLEPA Sigrid de Vries.
Najnowsze plany Komisji Europejskiej mówią, aby do 2035 r. wszystkie nowe samochody były bezemisyjne. W rzeczywistości oznacza to zakaz sprzedaży aut spalinowych po tej dacie.