Ideą projektu jest stworzenie katalogu najbardziej atrakcyjnych polskich regionów, które będą profesjonalnie zarządzane i promowane. Zarówno forma zarządzania marką turystyczną, jak i wypełnienie jej treścią to efekt cennej współpracy na poziomie lokalnym. To właśnie takie inicjatywy mają szansę na zdobycie tytułu „Polska Marka Turystyczna”.
Jest to okazja do promocji dobrych praktyk w obszarze turystyki. Mam nadzieję, że współpracując i dzieląc się wiedzą uda nam się stworzyć profesjonalnie zarządzane marki turystyczne, które będą konkurować o turystów z wieloma propozycjami zagranicznymi – mówi Andrzej Gut-Mostowy, wiceminister rozwoju i technologii.
Aplikowanie o przyznanie tytułu „Polska Marka Turystyczna” to pewnego rodzaju egzamin ze wspólnej pracy, wszystkich interesariuszy sektora turystyki, na rzecz rozwoju potencjału turystycznego i gospodarczego danego obszaru. Laureatami pierwszej edycji projektu zostały Beskidy, Kraina Lessowych Wąwozów, Lublin, Śląsk Cieszyński i Toruń.
Do udziału w projekcie „Polskie Marki Turystyczne” mogą aplikować zarejestrowane w Polsce organizacje, samorządy terytorialne i gospodarcze, instytucje, spółki, fundacje, stowarzyszenia, przedsiębiorcy prywatni, organizatorzy turystyki oraz inne jednostki, których jednym z celów lub zadań statutowych jest promocja turystyki.
Laureaci tytułu „Polska Marka Turystyczna” będą mogli korzystać ze wsparcia Polskiej Organizacji Turystycznej w prowadzeniu działań promocyjnych, np. udziału w targach i wydarzeniach promocyjnych w kraju i za granicą czyorganizacji podróży studyjnych dla przedsiębiorców i mediów. Włączeni zostaną także w program przeznaczonych dla nich szkoleń i warsztatów.
Docelowo znak „Polska Marka Turystyczna” ma stać się prestiżowym certyfikatem oznaczającym jakość, atrakcyjność i niezawodność, a turyści będą brać go pod uwagę przy planowaniu swoich podróży.