W ostatnich dniach rozpoczęto pierwsze próbne przejazdy nową trasą między miastami Hangzhou i Taizhou, której realizację rozpoczęto w 2017 roku. Do końca roku ma zostać oddana do regularnej eksploatacji. Pociągi będą poruszać się po niej z maksymalną prędkością 350 kilometrów na godzinę, a ich trasa będzie przebiegać m.in. przez mający prawie 600 metrów tunel.
Jest to jedna z ośmiu realizowanych podobnych inwestycji prywatnych w Chinach. Jej koszt wyniósł 44,9 miliarda juanów (7 miliardów dolarów) i w 51 procentach należy do firmy Fosun Group. Funkcjonujące od 1992 roku przedsiębiorstwo jest potężnym, wielobranżowym konglomeratem.
Państwowa China Railway Corporation będzie zajmować się obsługą połączeń i pobierać opłaty z biletów w zamian za odprowadzenie głównemu inwestorowi opłaty za korzystanie z linii.
news.cgtn.com